9.4.2020

    Žádost o poskytnutí kompenzačního bonusu pro OSVČ

    Dne 9. 4. 2020 schválil Senát návrh zákon o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2. Žádost můžete podat prostřednictvím interaktivního formuláře.

     

    Žádost - Interaktivní PDF

    Interaktivní formuláře jsou testovány a optimalizovány pro MS Windows od verze 7 a Acrobat Reader 11 a novější. Neotevírejte PDF soubor přímo ve webovém prohlížeči, formulář nejprve uložte na disk. Klikněte na odkazu pravým tlačítkem myši a zvolte možnost Uložit jako… (název se může mírně lišit v závislosti na Vašem prohlížeči). Stažený soubor poté otevřete přímo v aplikaci Acrobat Reader.

     

    Žádost o kompenzační bonus (PDF soubor, ZIP soubor)

    Žádost o kompenzační bonus můžete vytvořit i v nové webové aplikaci

     

     

    Jak doručit žádost finanční správě?

    První a nejjednodušší možnost je odeslání emailu na zveřejněnou e-mailovou adresu finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů. Postup je následující:

    • Vyplněnou žádost v souboru PDF vytiskněte.
    • Podepište vytištěnou žádost.
    • Podepsanou žádost naskenujte na Vašem skeneru nebo mobilním telefonem podepsanou žádost vyfoťte, tak aby byl text na kopii podepsané žádosti na fotografii čitelný,
    • Soubor scan/fotografii odešlete jako přílohu na předmětný email. Správný email naleznete přímo na žádosti. Do předmětu emailu uveďte „Žádost o kompenzační bonus pro OSVČ“.
    • Mějte na paměti, že velikost souboru je omezena na 4 MB.
    • Nyní jste podali Vaši žádost.

    Upozornění

    • Zkontrolujte si, že Vámi zadaný email příslušného finančního úřadu je správný a souhlasí s emailem uvedeným na žádosti.
    • Neposílejte žádosti na žádný jiný email, než je zveřejněný email územního pracoviště příslušného finančního úřadu.

     

    Pokud preferujete plně elektronickou možnost podání, tedy nechcete tisknout formulář, můžete vyplněnou žádost v souboru PDF vložit do své datové schránky a odeslat do datové schránky finančního úřadu místně příslušného ke správě Vaší daně z příjmů (kontakty zde, popř. v PDF souboru).

     

    Pokud máte uznávaný elektronický podpis, můžete také podat Vaši žádost bez nutnosti tisku. Žádost v souboru PDF nahrajte jako obecnou písemnost na Daňovém portále finanční správy (odkaz zde). Obecnou písemnost můžete podepsat svým elektronickým podpisem nebo tzv. přihlašovacími údaji datové schránky.

     

    Další možností je vyplněnou žádost odeslat poštou na Váš místně příslušný finanční úřad nebo jej navštívit osobně a vyplněnou žádost tam odevzdat na podatelně v úředních hodinách: Po a St 8:00 – 11:00 hodin, nebo vhodit do sběrného boxu (kontakty zde, popř. v PDF souboru). Na finančních úřadech budou připraveny sběrné boxy v hodinách od 8:00 do 17:00 hod. v pracovních dnech.

     

    V případě podání žádosti prostřednictvím zástupce využijte Žádost s doložkou pro zástupce (PDF soubor, ZIP soubor). Pokyny k vyplnění (PDF soubor).

     

    Emailové adresy správců bonusu naleznete zde.


    Pokyny k vyplnění žádosti naleznete zde.


    Generální finanční ředitelství
    Lazarská 7, 117 22 Praha 1 | Technická podpora:
    ePodporaikona: externí web
    Verze: 41.7.3 ze dne 30.04.2020